loading...
افزایش رتبه الکسا رایگان تضمینی
ثبت نام مستر کارت رایگان

برای ثبت نام بر روی تصویر کلیک نمایید

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیامک زیبای فلسفی 0 124 hengame
اس ام اس خنده دار برای تجدید روحیه 0 109 hengame
اس ام اس مهربانی 0 108 hengame
اس ام اس سرکاری ماه رمضان 0 100 hengame
اس ام اس تبریک روز نیروی انتظامی 0 97 hengame
نحوه ورود به حالت Safe Mode در اندروید 0 106 ghazal
من او را دوست می دارم...(مرتضی درویشی) 0 100 ghazal
خیال نرگس مستت، ببست خوابم را (سلمان ساوجی) 0 112 ghazal
داستان طنز: از فرصت ها استفاده کنید! 0 97 ghazal
داستان عاشقانه همکلاسی 0 85 ghazal
اس ام اس خنده دار و سرکاری جدید 0 111 gelare
پیامک فلسفی جدید 0 83 gelare
اس ام اس خنده دار تبریک تولد 0 87 gelare
اس ام اس عاشقانه مخصوص روزای بارونی 0 102 gelare
اس ام اس عاشورای حسینی 0 94 gelare
عاشق شدن پادشاه بر کنیزک رنجور ( مولوی ) 0 93 yasamin
شعر شوق از فروغ فرخزاد 0 75 yasamin
داستان عشق و ثروت و موفقیت 0 85 yasamin
اس ام اس شهادت امام سجاد (ع) 0 85 yasamin
گفت‌وگویی پیرامون ازدواج (طنز) 0 90 yasamin
اس ام اس فلسفی و جملات قصار زیبا (8) 0 105 ziiba
اس ام اس روز عشق 0 76 ziiba
اس ام اس خنده دار و سرکاری تابستان 0 82 ziiba
اس ام اس ضد پسر 0 85 ziiba
اس ام اس ولادت امام موسی کاظم(ع) 0 83 ziiba
اس ام اس چهارشنبه سوری (2) 0 87 faranak
اس ام اس سرکاری ماه رمضان(2) 0 82 faranak
اس ام اس طنز و خنده دار (5) 0 98 faranak
اس ام اس فلسفی و جملات قصار زیبا (5) 0 82 faranak
اس ام اس خاطره های عاشقانه و غمگین 0 90 faranak
Hadi بازدید : 0 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)


یکی از شاخصه‌هایی که کاربران حرفه‌ای را از دیگر کاربران متمایز می‌کند استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان‌بر است. کلیدهای میان‌بر، علاوه بر ایجاد سهولت در دستیابی به قسمت‌های مختلف، باعث افزایش سرعت کار با کامپیوتر نیز می‌گردد. چرا که شما به جای حرکت دادن ماوس و کلیک یا دوبار کلیک، کافی است یک یا چند کلید را از روی کی‌بورد فشار دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 کلید ترکیبی در محیط‌های مختلف نظیر ویندوز، مرورگرها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بپردازیم که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز تاکنون از آن غافل بوده‌اند.

1. ساخت فولدر جدید در ویندوز 7:
شما با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N می‌توانید در محیط ویندوز 7، یک پوشه جدید بسازید. کاری که در ویندوزهای قبلی امکان‌پذیر نبود.

2. بازیابی تب‌های به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از کلیدهای ترکیبی در Ctrl+Shift+T می‌توان آخرین تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازیابی کرد. این ترفند بر روی کلیه مرورگرهای جدید عملی است.

3. ایجاد یک یادداشت جدید با وارد کردن محتویات کلیپ‌بورد در نرم‌افزار Evernote:
نرم‌افزار Evernote یک برنامه پرطرفدار برای یادداشت‌برداری است که برای اکثر سیستم‌عامل‌های معروف عرضه شده است. در صورتی که از این برنامه در محیط ویندوز استفاده می‌کنید، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+V در هر قسمتی از محیط ویندوز، می‌توانید آنچه که پیش از این Copy کرده‌اید را در یک یادداشت جدید تحویل بگیرید. در نتیجه دیگر نیازی نیست یک یادداشت جدید ایجاد کنید و محتویات کلیپ‌بورد را در آن Paste کنید.

4. دو کلید ترکیبی در فیس‌بوک:
پس از ورود به سایت Facebook و ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از کلید ترکیبی Alt+1 می‌توانید مستقیماً به صفحه News Feed مراجعه کنید. همچنین کلیدهای Alt+2 شما را مستقیماً به صفحه پروفایل‌تان خواهد برد. دقت کنید در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید از کلیدهای Alt+Shift به جای Alt استفاده کنید. همچنین از کلیدهای عددی بالای کیبورد استفاده نمایید.

5. ارسال پست جدید در توئیتر:
در محیط Twitter، با فشردن کلید n، امکان ارسال یک توئیت جدید مهیا خواهد شد. همچنین فشردن کلید g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

6. فعالیت‌های سریع در TweetDeck:
یکی از نرم‌افزارهای پرطرفدار در حوزه شبکه‌های اجتماعی نرم‌افزار TweetDeck است که به کاربر امکان مدیریت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر را می‌دهد. در صورتی که شما نیز از این برنامه برای حساب توئیتر خود استفاده می‌کنید، بعد از اینکه یک توئیت را با استفاده کلیدهای بالا و پایین انتخاب کردید، کلید Space را فشار دهید. خواهید دید که یک پنل کوچک پدیدار می‌شود که با فشردن کلیدهای که در آن مشخص شده است می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را بر روی آن توئیت اعمال کنید. لازم به ذکر است فشردن کلید میان‌بر / در این برنامه، یک ستون جستجوی جدید ایجاد خواهد کرد.

7. بررسی نتایج گوگل با کی‌بورد:
برای استفاده از این ترفند بایستی در ابتدا از فعال بودن قابلیت Instant در جستجوی گوگل اطمینان پیدا کنید. برای این کار بایستی به صفحه Search settings گوگل بروید و اطمینان پیدا کنید گزینه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اکنون (ترفندستان) در صورتی که عبارتی در گوگل جستجو کنید، پس از مشاهده نتایج، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می‌توانید هر نتیجه را به حالت انتخاب دربیاورید. با فشردن Enter وارد آن شوید و با فشردن کلید جهت راست، صفحه پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید.

8. ارسال سریع ایمیل در Gmail:
پس از تایپ متن یک ایمیل در محیط Gmail، به جای کلیک بر روی دکمه Send، کافی است کلیدهای ترکیبی Tab+Enter را فشار دهید تا ایمیل ارسال شود.

9. ورود به آیتم کنونی در گوگل ریدر:
در صورتی که از گودر برای مطالعه فید سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید، کافی است به هنگام مشاهده یک آیتم، کلید V را فشار دهید. خواهید دید که مستقیماً به صفحه‌ پست مورد نظر در سایت اصلی خواهید رفت.

10. عکس‌برداری از پنجره جاری در محیط ویندوز:
اکثر کاربران اطلاع دارند که با فشردن کلید Print Screen در محیط ویندوز، یک تصویر از کل صفحه در کلیپ‌بورد ویندوز ذخیره خواهد شد. اما در صورتی که از کلید ترکیبی Alt+Print Screen استفاده کنید، یک تصویر از پنجره جاری ویندوز در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود.

11. ثبت تاریخ جاری در Notepad:
در صورتی که قصد دارید تاریخ و ساعت جاری را در Notepad وارد کنید، نیازی به تایپ آن نخواهید داشت. کافی است کلید F5 را فشار دهید تا زمان کنونی درج گردد.

12. کلیدهای میان‌بر در Windows Live Writer:
نرم‌افزار WLW برنامه‌ای است که اکثر وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای با آن سروکار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام می‌دهند. در صورتی که شما نیز از این برنامه بهره‌ می‌گیرید بایستی بدانید با استفاده از کلید F2 به هنگام نگارش یک پست جدید، می‌توانید جزئیات مطلب نظیر موضوع و زمان ارسال آن را تغییر دهید. همچنین کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+1 الی Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از کوچک به بزرگ تغییر خواهد داد.
Hadi بازدید : 0 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل بهره میبرید ، به جدیدترین سرویس ارائه شده توسط این شرکت یعنی GPRS توجه داشته اید. شما از طریق این سرویس میتوانید از طریق گوشی خود به اینترنت متصل شده و به سادگی در اینترنت به گشت و گذار مشغول شوید. این سرویس از تاریخ 10 اسفند الی 15 فروردین 86 رایگان در اختیار دارندگان این نوع سیم کارت است. اما ممکن است بنا به هر دلیلی این سرویس بر روی گوشی شما فعال نشده باشد. در این ترفند قصد داریم آموزش تنظیم دستی فعال سازی سرویس GPRS را بر روی گوشی های Motorola , Sony Erricson , Nokia به شکل قدم به قدم مطرح کنیم.


نوکیا
به مسیر زیر بروید:
Menu > (Tools) > Setting > Conections > Access Points > New Access Point
حال در فیلدهای مربوطه عبارت های زیر را جایگزین کنید:
Connection Name : Irancell - Tarfandestan.com
Access Point Name : GPRS
Home page: www.Tarfandestan.com
Authentication type : Normal
اجازه دهید سایر موارد به شکل پیش فرض بافی بمانند.
اکنون برنامه مروگرتان را (Services یا Web) از داخل Menu اجرا نمایید. اکنون آدرس www.Tarfandestan.com را وارد نمایید و Go را بزنید. اکنون از شما سوالی میشود ، Yes را زده و سپس از میان Connection ها ، Irancell - Tarfandestan.com را انتخاب نمایید. حالا میتوانید به گشت و گذار در اینترنت بپردازید!

سونی اریکسون
به مسیر زیر بروید:
Menu > Settings > Connectivity > Data Comm
سپس یک Account جدید از نوع GPRS بسازید.
اکنون نام آن را Irancell - Tarfandestan.com قرار دهید.
در ادامه GPRS APN را به نام GPRS نام گذاری کنید.
اکنون دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.
به صفحه Data comm. باز گردید. کانکشنی که ایجاد کردید را انتخاب کنید تا دایره کناری آن تو پر شود.
اکنون مجدد به صفحه Settings برگردید. اکنون به Internet Settings بروید.
یک تنظیم جدید ایجاد کنید و نام آن را Tarfandestan قرار دهید و OK را انتخاب کنید.
اکنون از قسمت Account نام اشتراکی که ساخته اید را انتخاب کنید و آن را Save کنید.
مجدد در صفحه Internet Settings تنظیمی که ساخته اید را انتخاب کنید تا دایره کناری آن تو پر شود.
کار تنظیمات تمام است. حال از طریق Menu ، به Internet بروید.
برای وارد نمودن آدرس دکمه More را بزنید سپس Enter URL را انتخاب کنید.

Motorola

به مسیر زیر بروید:
Menu > WebAccess >Web Sessions > (Press Menu) >New
منظور از Press Menu فشردن دکمه Menu است.
اکنون در هر یک از فیلدهای زیر عبارت های زیر را جایگزین کنید:
Name : Irancell - Tarfandestan.com
Homapage : www.Tarfandestan.com
GPRS APN : GPRS
سایر موارد را به حالت پیش فرض نگاه دارید.
اکنون دکمه Done را انتخاب کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.
حال به صفحه اتصالات بازگردید. اکنون Irancell - Tarfandestan.com را پیدا کنید و دکمه Lunch را بزنید و شکیبا باشید تا صفحه پیش فرض بازشود.
برای وارد نمودن آدرس دکمه Menu را فشار دهید و Go to URL را انتخاب کرده و آدرس را وارد کنید و نهایتأ دکمه OK را بزنید.

نکته مهم:
دقت کنید در اکثر سیم کارتهای ایرانسل این اتفاق به شکل اتوماتیک رخ میدهد. بنا به هر دلیلی دچار مشکل شدید از تنظیمات دستی فوق بهره ببرید.

Hadi بازدید : 0 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)


به منظور حفظ سیمکارت و گوشی تلفن همراه از دسترسی غیر مجاز ، کدهای خاصی در نظر گرفته شده است. هر کدام از این کدها کارآیی خاصی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی و بررسی این کدهای امنیتی بپردازیم.

PIN Code: این کد بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن باید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه کرد. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت است و به طور پیشفرض برابر 1234 است. به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به سیمکارت و بسیاری از قابلیت‌های شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه روی PIN قفل می‌گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از کد PUK خواهید داشت.

PIN2 Code: این کد نیز مانند PIN بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن می‌توان به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمود. در ایران این کد به صورت پیشفرض برابر 5678 تنظیم شده (ترفندستان) و از ثبت آن بر روی سند سیمکارت خودداری شده است. علت عدم ثبت، ارائه نشدن خدمات مربوط به این کد نیز به صورت فراگیر اعلام گردد. به وسیله این کد می‌‌توان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امکانات شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه بر روی PIN2 قفل می‌گردد و برای آزادسازی آن نیاز به استفاده از کد PIN2 خواهید داشت.

PUK Code: همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN قفل گردد، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

PUK2 Code: همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 قفل گردد، برای آزادسازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد نیز بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

Barring Password: این کد بر روی سیکارت تنظیم و در هنگام استفاده از سرویس مسدود سازی شماره تلفن‌ها استفاده می‌گردد. برای دریافت این کد به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. گفتنی است که تمامی کدها به غیر از PUK و PUK2 قابل تغییر هستند و بدین منظور می‌توانید از منوهای مربوطه تلفن همراه خود استفاده نمایید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت‌های قفل شده بر روی PIN ،PIN2:
همان طور که بیان شده، اگر بار کدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد کنید، سیمکارت شما بر روی کد اشتباه قفل می‌گردد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای آزاد سازی سیمکارت از قفل باید به کدهای PUK و PUK2 آگاه باشید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN:
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK در کد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN، کد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again، کد PIN جدید را تکرار کنید.
**05*PUK*New PIN*New PIN Again#

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN2:
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK2 در کد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , کد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again، کد PIN2 جدید را تکرار کنید.
**052*PUK2*New PIN2*New PIN2 Again#

قابل ذکر می‌باشد که کدهای PIN و PIN2 می‌توانند حدأقل 4 رقم و حدأکثر 8 رقم طول داشته باشند.

تعداد صفحات : 134

درباره ما
ارایه جدیدترین آموزش ها ترفندها نرم افزارها و...مربوط به سایر شبکه های اجتماعی مانند نامد نیمباز واتس اپ موزات و...نرم افزارهای کاربردی ،مدیریتی ،گرافیکی ،مهندسی،برنامه نویسی و...،پیامکسرا ،مرکز تصاویر ،قالب سایت و ویلاگ ،اخبار روز جهان و ایران ،افزایش بازدید سایت و وبلاگ,رتبه الکسا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    به سایت ما چه امتیازی میدهید؟
    آپلودرها


    آمار سایت
  • کل مطالب : 402
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 74
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 504
  • بازدید ماه : 1,602
  • بازدید سال : 8,581
  • بازدید کلی : 94,266